El rerafons religiós de les noves tecnologies.

He de fer-vos una confessió: he tornat a creure. Com el fill pròdig, he decidit tornar a retrobar-me amb les conviccions de la meva infància. Aquest sobtat canvi de rumb existencial no ha estat causat per la recent visita de sa Santedat sinó de manera estranya per les noves tecnologies. Les noves tecnologies aplicades a l'aula m'han revelat un potencial espiritual (metafísic) que mai fins ara havia sabut apreciar, tot i que fa temps que el mestre Heidegger ja ho havia advertir. Abans d'aquesta revelació, pecava de supèrbia: aterrava a una aula plena d'alumnes hostils i era capaç d'enfrontar-s'hi amb la sola ajuda d'un guix. La meva reconversió va arribar el dia en què atiat per les modes pedagògiques em vaig presentar davant els meus alumnes armat d'un minordenador, un pendrive i uns quants cables. Va ser llavors quan vaig experimentar que aquell món deixava d'estar sota meu control: no vaig aconseguir fer una classe completa, res en aquell maleït lloc funcionava o em desesperava per la lentitud de les descàrregues. Al dia següent va passar més o menys el mateix, i així un dia rere l'altre. Des d´aquell infaust dia, abans de franquejar la porta de l'aula, reso humilment a Santa Tecla perquè intercedeixi per la meva davant el Suprem i així aconseguir que el servidor estigui de bon humor, els cables estiguin ben connectats, l'ordinador no es pengi en el moment més inoportú i la connexió a la xarxa sigui qualificada com a excel·lent.

Manel Villar

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Percepció i selecció natural 2.

Gonçal, un cafè sisplau

"¡¡¡Tilonorrinco!!! ¡¡¡Espiditrompa!!!"