Democràcia i ecologia.


... com hem va dir un amic: "Adolf Hitler estimava els gossos i es rentava les dents, però això no significa que hem d´odiar els gossos i deixar de raspallar-nos les dents". També he reflexionat sobre les meves pròpies experiències mentre vaig treballar a Indonèsia sota una dictadura militar entre 1979 i 1996. detestava i temia aquella dictadura per les seves polítiques. I també per raons personals: en concret, per les coses que va fer a molts dels meus amics de Nova Guinea i què els seus soldats quasi em vam matar. Per tant, em va sorprendre que aquella dictadura va establir una xarxa de reserves naturals global i eficaç en el territori indonesi de l´illa de Nova Guinea. Vaig arribar a la Nova Guinea indonèsia després d´anys d´experiència amb la democràcia de Papua Nova Guinea, i esperava trobar polítiques medioambientals molt més avançades sota una democràcia virtuosa que sota aquella dictadura cruel. He de reconèixer, pel contrari, que era més certa la situació contrària.

Jared Diamond, Colapso, Círculo de Lectores, Barna 2006

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Percepció i selecció natural 2.

Gonçal, un cafè sisplau

"¡¡¡Tilonorrinco!!! ¡¡¡Espiditrompa!!!"