Disponibilitat, dependència i educació.


Això és el que diferencia l´home de l´animal: ningú no ha vist una abella demòcrata. Genèticament, l´abella és monàrquica: el seu sistema polític va inscrit en els seus gens i no és lluire de qüestionar-lo. En canvi, cap home està en aquesta situació: tot home ha d´escollir els seus valors, tant en l´àmbit moral com en el social i el polític. Tot home arriba al món totalment despullat, i per això tot home ha de ser educat. La riquesa del seu patrimoni genètic s´emparella amb una extrema disponibilitat que és, alhora, una dependència extrema: els casos de "nens salvatges", adoptats per animals o que han crescut allunyats dels homes, testimonien la necessitat imperiosa d´una gestió educativa que acompanyi l´entrada del nen en el món. Cap d´aquests nens, malgrat, de vegades, de l´esforç pedagògic d´educadors modèlics, ha pogut enllaçar amb un desenvolupament normal ni integrar-se a la col.lectivitat humana.

Philippe Meirieu, Frankestein Educador, Laertes, Barna 1998

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Percepció i selecció natural 2.

Gonçal, un cafè sisplau

"¡¡¡Tilonorrinco!!! ¡¡¡Espiditrompa!!!"